Po kilku miesiącach pracy Jędrzejowski Chór Miejski pod dyrekcją Alicja Gaweł-Kramarz zakończył realizację projektu pod nazwą „Ku czci Mistrza Wincentego Kadłubka, ojca kultury polskiej” w ramach konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski w celu kultywowania dziedzictwa narodowego.

Gdzie jak gdzie, ale w Jędrzejowie wprost się prosiło, by uczcić mistrza Wincentego. Projekt obejmował przygotowanie oraz wykonanie wideoklipów trzech pieśni: „Na ziemi polskiej”, „Bądź pozdrowiony” oraz „Litania do błogosławionego Wincentego Kadłubka”. Pieśni opracował na chór i kwartet smyczkowy kompozytor Mariusz Kramarz.
Przez kilka miesięcy pilnie ćwiczyliśmy utwory, by stanąć do niezwykłego egzaminu – profesjonalnego nagrania we wnętrzach Archiopactwo cysterskie w Jędrzejowie. Jakby się komuś wydawało, że to taka prosta sprawa, powiem, że jest w błędzie. Nagranie audio uczynione przez Jakuba Garbacza (Ars Sonora Studio) oznaczało wielogodzinne powtarzanie tych samych fragmentów, by wreszcie wszystko brzmiało jak należy (w sumie dziesięć godzin w dwóch turach). W nagraniu litanii towarzyszył nam kwartet smyczkowy w składzie: Adrian Lalik – pierwsze skrzypce, Alicja Mędrygał- drugie skrzypce, Daria Lalik- altówka, Ola Łukasik- wiolonczela. Kolejne pięć godzin zajęło nam nagranie wideoklipów, które można było obejrzeć pod koniec listopada na You Tubie. Pieśni są dostępne na Spotify.
Realizację projektu zakończyliśmy koncertem, który miał miejsce 8 marca br. w Archiopactwo cysterskie w Jędrzejowie, w czasie obchodów rocznicy śmierci bł. Wincentego Kadłubka. Wówczas publiczność mogła usłyszeć „na żywo” wykonanie „kadłubkowych” pieśni oraz litanii. W koncercie Jędrzejowski Chór Miejski wraz z kwartetem smyczkowym wystąpił pod dyrekcją naszej niezrównanej dyrygentki Alicja Gaweł-Kramarz.
Środki na realizację całego zadania Jędrzejowskie Towarzystwo Muzyczne, które prowadzi chór, pozyskało od Samorządu Województwa Świętokrzyskiego, Urzędu Miejskiego w Jędrzejowie oraz darczyńców.
Ojcom Cystersom dziękujemy za współpracę i wyrozumiałość przy „okupowaniu” przez chór wnętrz Archiopactwa.
